tisdag 28 juni 2011

Sånna här äter vi med

Vi har ungefär 30 000 kartonger kvar att packa upp. Detta gör att många saker man är van vid att ha inte går att finna trots ivriga och engagerade försök. Som till exempel täcken, mina skönaste skor, mjukis-Pingu och besticken.

Därför äter vi nu med det vi faktiskt hittade, campingbesticken Spork - kniv, gaffel och sked i ett. Det går bra.

Egentligen borde man slänga alla de där 30 000 lådorna utan att öppna dem, jag vet ändå inte vad de innehåller när jag tänker efter (förutom täckena, mina skönaste skor, mjukis-Pingu och besticken då). Buddhistmunkarna klarar sig på endast åtta ägodelar:
  • Tre klädesplagg och ett tygbälte
  • En nål
  • En matskål
  • En rakkniv
  • En vattensil
Det kommer man långt på. Kan dem så kan vi. Tyvärr står inte Spork på munklistan.

Min Spork.

Dagar som Lulebo: 3
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar