onsdag 29 juni 2011

Kolla vad jag törs!

Det här har jag inte gjort på mer än 10 år.

Fötter på efterlängtat grönbete.


Varför har jag undvikit natur i allmänhet och högt gräs i synnerhet i ett decennium? För att jag har bott i Blekinge som kryllar av något jag fasar för - fästingar. I Norrbotten är de i stort sett obefintliga.

Fästingar är riktigt vidriga. Som om inte det vore nog att äckliga små kryp borrar in sin mun och ibland hela huvdet i ens kropp (utan att ens ha bjudit på en drink och kallpratat lite innan) och parasiterar på en, många av dem bjussar gärna på hjärnhinneinflammation eller borrelia - som ofta gör att halva ansikten blir förlamat i något år.

Budget-botox kallas det tydligen bland damer med ålderskomplex och knaper ekonomi. Borreliafästingar med smittogaranti beställer de säkert på nätet.  Det svåra är bara att lyckas få förlamningen att sätta sig omväxlande på höger- och vänstersidan, annars blir det nog inget vidare.

Dagar som Lulebo: 4
Dagsnotering på flyttångestskalan: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar