fredag 10 juni 2011

Gummistövlar får mig att gå ner i spagat

Gummistövlar är så rätt när det regnar, men så fel när det helt plötsligt slutar, solen tittar fram och det blir 24 grader varmt. I alla fall om man är stadsbo (även om det är i lillestan Karlskrona).

Snart behöver jag inte ägna någon tankeverksamhet till att planera fotbeklädnad oavsett väder. På landet funkar det alltid med gummistövlar. Kanske borde jag köpa flakmoppe och börja snusa (lössnus förstås) för att få den där lantliga touchen. Och köpa en ko. Eller hur bonnigt är det i Rutvik? Jag vet faktiskt inte. Kanske golfbanan snofsar till det med diverse stekare som glider fram med backslickfrissa och nedcabbat. Då föredrar jag bönder.

Förresten. Jag köpte de här stövlarna en mycket regnig dag och gick som bäst och mallade mig med dem på i ett köpcentrum och kände mig så häftig i mina prickiga pjucks. Prickiga pjucks utan vidare greppvänlig sula, visade det sig. I en trappa halkade jag iväg med ena foten och slutade i en ofrivillig och krokbent spagat till publikens förtjusning. Den häftiga känslan försvann fort. Väldigt fort. Jag är nog bonde innerst inne.
Pricksäkra. Inte halksäkra dock.

Dagar till flytt: 13
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar