söndag 12 juni 2011

"Du lyssnar på Tova Nilssons identitetskris..."


Tidningen "Sydöstran"

Jag går från att vara Blekinges Morgon-Tova till att bli Norrbottens... en i mängden.

Efter att ha varit programledare på Sveriges Radio i tio år är jag fixerad vid hel- och halvslag, kan lätt snärja mig ur alla situationer som kräver personligt tyckande om känsliga ämnen "Om jag föredrar medium eller well done? De har båda sina för- och nackdelar och nu handlar det inte om mig, vad tycker du bäst om?" och kan låta bli att förhärliga alkohol till och med på midsommar (men ingen sa något om att dricka den) och är van vid att säga "du lyssnar på Morgonen med Tova Nilsson i P4 Blekinge" tre till fyra gånger i timmen.

I någon form av identitetskris kommer jag förmodilgen kunna beskådas på mataffären (se - så fint jag på bästa public service-vis undvek smygreklam genom att inte nämna någon butikskedja) där jag går omkring och drar i reglarna på ett osynligt mixerbord och mumlar "du lyssnar på brummet från kyldisken, jag heter Tova Nilsson". Eller på kvällspromenaden: "Du lyssnar på myggen i Ruvik med mig, Tova Nilsson".

Att bli utsedd till byns galning ger också en identitet. Bra så.

Dagar till flytt: 11
Dagsnotering på flyttångestskalan: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar