tisdag 7 juni 2011

Luletova i serbisk film

Som det ego jag är så ville jag googla de blogginlägg jag gjort i maj (jajaja, sänk ögonbrynen igen och sluta låtsas som om inte du googlar dig)  och snubblar då över detta:
Beviset.
Tydligen har man förstått min storhet (nej, jag är inte anhängare av Jantelagen men det har du säkert redan gissat) och gjort en serbisk film om mig och det redan 1987. De måste vara synska i filmvärlden som skapat karaktären Luletova 24 år innan min blogg blev till.

Jag har grubblat lite över titeln på filmen, vad syftar den på? Visar den Luletova på självaste Oktoberfest (ni vet den där alla heter Hans und Helga, har lederhosen, gröna fjäderhattar och hinkar enorma ölmängder ur sejdlar innan de kräks upp en gammal sauerkraut som fastnar i en Helgas enorma bystklyfta) och vad gör jag då där, jag har aldrig varit där på riktigt. Är jag påklädd? Förekommer det bratwurstar och i så fall - i vilken kroppsöppning? Eller syftar den kanske på min första förlossning som skedde i oktober, en riktig smärt- och drogfest.

Jag tror ändå att det är en respektabel film, vidare googling visar att den fått pris i Pula Film Festival of Yugoslavian Films, fast å andra sidan blir alla som vet vad det norska ordet "pule" betyder en aning misstänksamma.

Om det är någon som sett Luletova i filmen Oktoberfest så var snäll och skriv en liten recension. Känns det inte som att det är dags för en uppföljare, starring Luletova..?

Dagar till flytt: 16
Dagsnotering på flyttångestskalan: En prisbelönt tvåa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar