onsdag 8 juni 2011

GöranL65 does the dirty work

Här kommer ännu ett inlägg om vitvaror. Skåda vår nuvarande diskaskin, GöranL65, bättre begagnad och helt automatisk.
GöranL65 mitt i middagsdiskprogrammet. Här: Glasgnidning.

Göran har diskning som hobby, i alla fall intalar jag mig det för att slippa ha dåligt samvete för att det är han som gör det 90 procent av gångerna. Okej.. 93. Max 95.

Tyck inte synd om honom för det, han gör det frivilligt och det ska vara rena rama avlslappningterapin att utföra monotona och förutsägbara uppgifter, det blir en hel del terapitid när man är en familj på fyra, så han har en stark mental hälsa.

Men hur ska det gå nu när vi flyttar till ett ställe som har en riktig diskmaskin? Kommer Göran att utveckla andra fritidssysselsättningar och helt plötsligt att bli fotbollsintresserad, börja golfa eller något annat lika tidsödande och avtändande? Kommer han att bli ett sönderstressat nervvrak som bara sitter hopkrupen i ett hörn och säger ba-ba-ba på ett irriterande vis (det förstör känslan i inredningen och det utan att det ens går att ställa en blomvas eller ett vinglas på honom för att han katatoniskt gungar fram och tillbaka)? Tänk om han börjar känna sig olycklig och mitt i depressionen lägger skulden på mig och vips är jag en frånskild tvåbarnsmorsa i Rutvik.

Nej, jag känner mig osäker på om det där med en riktig diskmaskin verkligen är bra.

Dagar till flytt: 15 (det är ju typ imorgon och vi har massor kvar att göra och packa - paniiiiiik!)
Dagsnotering på flyttångestskalan: 6 (se ovan)

PS. Jag respekterar och älskar min man och ser honom inte (enbart) som ett objekt på något vis, så ring inte mansjouren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar