tisdag 14 juni 2011

Det här kommer jag inte sakna med Karlskrona: Rasister och skamsna hundar och...

  • Fästingarna. Det ska bli kul att kunna gå över en gräsmatta utan att behöva granska sina och alla andras kroppsveck efteråt.
  • Algerna i vattnet. Grönslemmiga, giftiga katthårsalger gör en inte särskilt badsugen.
  • Rasisterna. De är många här. En del öppna, många i smyg.
  • Klibbiga klimatet. Det gör mig arg och blank, som en sommarlång PMS.
  • Dialekten. Förlåt, men jag tycker om R, riktiga R.
  • Slutenheten. Man släpps inte in i första taget om man är utböling.
  • Gråslaskiga vintrar. Jag har längdskidor, jag vill använda dem. Mer än tre veckor per år.
  • Snöröjningen. De vet inte hur man gör när det väl kommer snö. Trottoarerna försvinner i veckor.
  • Hundbajsutsikten. Ostbågeböjda hundar med skamsen blick till frukost är inte sättet jag vill börja dagen, damn you hundpromenadstråk.
Och jodå, det finns massor av positiva saker med Karlskrona också men nu måste jag fokuserar jag på det negativa så att jag kan distansiera mig från staden som fått 10 år av mitt liv, så sluta blänga anklagande, karlskroniter!

Dagar till flytt: 9 (hjälp, inte tvåsiffrigt längre)
Dagsnotering på flyttångestskalan: 3 (ja, neggolistan verkar funka)

Klicka gärna på de nya länkarna till höger om inlägget. Om Luletova och Lulelivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar