måndag 13 juni 2011

Det här ljudet är värre än svarta tavlan-gnissel

Tortyr: Ljudet av låda.

Ljudet av lådor som viks ihop, öppnas eller stängs är mitt hatljud. Det får mig att känna som att skelettet håller på att dras ut genom öronen ungefär.

Som om det inte är nog jobbigt att flytta ett helt hushåll som det är.

Är det psykosomatiskt? Kanske betingat. Som med Pavlovs hundar för att jag efter massor av flyttar kopplar ihop kartongljudet med hur oerhört besvärligt, krångligt, tidsödande och ansträngande det är att ta allt sitt pick och pack från hem A till hem B.

Anledningen spelar ingen roll. Kan nu någon vänlig uppfinnare kvickt ta och svänga ihop och ta patent på tysta lådor eller måste flytten genomföras med öronkåpor? Eller kan jag slippa lådgöra på grund av humanitära skäl? Jag ska höra med FN.

Dagar till flytt: 10
Dagsnotering på flyttångestskalan: 6,5 (för nu drar det jävlar i min låda ihop sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar