torsdag 12 maj 2011

Underbar och älskad av alla

Jag antar att jag är en fantastisk människa. Det måste jag vara med tanke på all uppvaktning jag fått på min 35-årsdag av mina kollegor, vänner, familjemedlemmar och släktingar. Speciellt mina kollegor och Karlskronavänner har varit ovanligt ivriga med firandet. Det har regnat gratulationer, kramar, halsband, choklad, tårtor och blommor över mig hela dagen. Antingen är jag helt enkelt underbar och älskad av alla, eller så är de så glada att bli av med mig att det är själva flytten de firar. För det kan väl inte ha något att göra med att jag glatt gick omkring på jobbet igår och inte lät någon missa att min födelsedag var i antågande?

Samtidigt kan jag inte låta bli att undra vilka vänner som kommer fira mig nästa år, i Lule. Nå, jag har ju släkten där och det är ju inte helt fel det heller. I värsta fall får jag väl samla ihop några hemlösa, sätta partyhattar på dem och muta dem med tårta för att få dem att låtsas vara Riktiga Vänner. Och min man, superfiraren, hustruhyllaren och tårtmakaren följer i alla fall med på flyttlasset. Han behöver inte mutas. Än. Bevis i tårtform nedan.
Min karatedräkt


Tårtan min man gjorde åt mig.
Dagar till flytten: 43
Dagsnotering på flyttångestskalan: En relativt mogen femma (men jag kan vara stärkt av födelsedagsmartinin, så egentligen är det nog en sexa idag med).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar