måndag 30 maj 2011

Att skita i det röda skåpet

Nu har jag fått se tre minuter film av vår lägenhet och den är så fin! Okej, groventrén som leder in till toaletten är lite skum, men den kommer säkert vara funktionell (läs: lätt att vädra, sånt är viktigt när man bara har ett badrum).

En rolig detalj är det röda skåpet i köket som hyresvärden ställt dit och som ingår i lägenheten. Precis det skåpet hade jag spanat in för cirka åtta år sen - innan jag träffade Göran - och planerade att köpa när jag en dag skulle bo i något större än i min lilla etta. När vi på bästa nyförälskelsevis satt (förmodligen nakna och i sängen - I remember the days...) och bläddrade i IKEA-katalogen visade det sig att Göran också hade siktat in sig på det. Sen flyttade vi ihop och när vi slog ihop våra hem blev det ingen plats över, så det blev inget skåp och strax efteråt slutade det tillverkas. Damn you IKEA.

Nu står det ändå där. I vårt kök. Som sagt: Meant to be.

Dagar till flytt: 24
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2

Hade det varit blått hade vi kunnat ha det som extra toalett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar