lördag 28 maj 2011

"Det är raggare överallt!"

Min man är uppe i norr med första flyttlasset och befann sig i Lulecity på kvällskvisten. När vi har varit uppe och hälsat på har vi mest hängt i Öjebyn, Råneå och Orrbyn hos släkten, han har med andra ord knappt varit i själva Luleå. Han ringde för att avlägga rapport:

"Jo, det är bra men det är fulla raggare överallt, de kör runt hela stan! Nästan alla har keps, är fulla  och spelar Eddie Meduza. Och det är massor av fulbilar, gamla Volvos och Mercor. Ska det vara så här varje helg så tror jag vi har hamnat fel!" Jag anade ett visst mått av desperation i hans röst efter mötet med vad han trodde det var Det Rätta Norrland. Släng dig i väggen norrsken och polcirkel, här ska dunkas plåååååt och visas röööööv! Liksom.

Det visade sig rätt snart att det just ikväll är någon form av julafton i raggarvärlden och det hela firades på brukligt vis med ett lämmeltåg i Impala (eller rostig Volvo) runt stan innan de rullade hem till Töre igen. Vi behöver alltså varken hänga ett par wunderbaums i backspegeln, hänga en pälssvans i antennen eller träna oss på att moona för att inte sticka ut för mycket från mängden. Bra.

"Välkomna till Luuuuuuuuleeee!"

Dagar till flytt: 26
Dagsnotering på flyttångestskalan: 4 (för hur är det riktiga Norrland nu för tiden?)

PS. Här skulle jag vilja tillägga något om fördomar och allas lika värde, men klockan är för mycket och jag är trött. Du kan väl låtsas att det står något politiskt korrekt, överslätande och klokt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar