lördag 21 maj 2011

Jisses, nu flyttar svärmor också till Lule

I Lule eller dess omedelbara närhet finns redan följande släkt:

  • Min mamma med man
  • Min pappa med fru och mina småsystrar
  • Min syster och alla hennes barn
  • Min mans bror och ett varierande antal barn
  • Min morbror med fru
  • Ett antal mer avlägsna släktingar, tremänningar och sånt - men känner jag inte igen de på stan så gills de inte (nej det där med släktträffar är inget vi vurmar för).

Nu har dessutom mina svärföräldrar bestämt sig för att flytta närmare sina söner och barnbarn och lämnar Norrtälje för Luletrakten. Är de stalkers? Nej, inte ens påträngande. Okej, jag hade inte velat ha dem eller några andra släktingar som grannar men på några minuters avstånd är det bara som en ren bonus.

Fatta att vi kommer att gå från att ha i stort sett INGEN barnvakt i nästan sju år till att ha ett överflöd. Jag känner mig rik. 

Dagar till flytt: 35
Dagsnotering på flyttångestskalan: En rödvinslugn tvåa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar