lördag 14 maj 2011

På volley

Jag tror att jag nyss råkade dra igång volleybollträning för barn i Luleå. Det hela började med det här blygsamma mailet som jag skickade för någon timme sen:

"Hej!

Jag och min familj flyttar upp till Luleå från Karlskrona i sommar. Min dotter som fyller 7 år vill gärna spela volleyboll i en klubb. Har ni någon träning för barn? Om inte, finns det någon annanstans i Luleå?

Mvh
Tova Nilsson"

Det skickades till en avpersonifierad infomailadress tillhörande Lule Volley. Vem vittjar då den mailboxen? Jo, det visar sig vara en utflyttad Karlskronit som dessutom brukade hålla i vollebyollträningar i samma gympahall som jag tränar karate i. Oddsen för det? Ungefär samma som för att Spaniens bidrag ska ta hem en dunderseger i Eurovision Song Contest skulle jag tippa.

Personen i fråga skickade vidare förfrågan till ytterligare en entusiast och vips, så verkar det vara på gång. Det var kanske den välbekanta tummen som behövdes dra ur, fast den satt så gött, för tankarna på barnverksamhet hade tydligen legat och bubblat i tjocktarmen ett tag. 

Nu vill jag inte ta mig åt någon (större) ära, men det underlättar väl om man har ett medlemsunderlag. Och nu har de en, min dotter.

Dagar till flytten: 42

Dagsnotering på flyttångestskalan: En halvt nervös femma (kommer mina barn att hitta nya aktiviteter med något de tycker om att göra och hur evighetslång är kön till detta och varför ringer inte bara hyresvärden och säger att vi är så underbara att han vill ha oss till hyresgäster bums?)

Dagens i-landshjärtinfarkt: Vad är det med idrottsklubbars hemsidor? Informationen man vill hitta, dvs tider, priser, träningsgrupper och platstillång är i stort sett omöjlig att hitta, men det kryllar av info om senaste topplagsmatchen som alla som redan är med i klubben vet för länge sen eller så uppdaterades sidan senast 2008.
Urdragna tummar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar