torsdag 7 juli 2011

Vad har Kukmannen, FantasyHitler och brudparet gemensamt?

Till att börja med vill jag säga att jag inte är någon inredningsfanatiker. Jag äger inga böcker om hur man bäst stylar sitt hem efter senaste trenden och har aldrig ägt ett exemplar av tidningen Lantliv eller Så-får-du-Carl-Larsson-looken-utan-att-det-ser-ut-som-att-du-försökt-för-mycket-men-kan-ändå-impa-på-dina-vänner-magasinet.

Men.


När det är allmän oreda så tycker jag om att fästa blicken vid små välordnade ställen med lagom avstånd mellan ett litet antal saker, som ena fönstret i vardagsrummet med ickepuffig gardin, orkidé och grön lampa) de nya bokhyllorna som ännu inte är överbelamrade av böcker. Men vad skådar då mitt norra öga? Jo, det här:




En annorlunda bröllopsnatt i bokhyllesviten?
 Göran har hittat en låda med diverse nostalgikrafs som man inte riktigt kan göra sig av med, men kanske inte vill ha framme. Det har han tagit och smällt upp i översta hyllan på mitt fd vilsamma hörn. Där står nu alltså ett plastigt brudpar, en fantasyfigur i vänsterhänt Hitlerpose och den lilla figuren med jättekuken.

De får passa på att se sig om, för de åker snart ner i en låda igen där de får pyssla med vilka märkliga orgier som helst. Eller förresten, hur återvinner man förresten en fantasyfigur i något som påminner om sten?

Dagar som Lulebo: 12
Dagsnotering på flyttångestskalan: 1,5 (den låga siffran KAN bero på att vi firar med skumpa att barnens rum är klara)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar