tisdag 16 augusti 2011

Pain in the ass

Turen fortsätter. Ponera att du bestämt dig för att köpa en cykel, helst en gammal treväxlad 80-talare för ett fåtal hundralappar, en Rex, Crescent eller kanske Monark. Tänk dig sen att du hittar precis en sådan på Blocket men adressen står inte i annonsen, bara att den finns någonstans i Luleå kommun. Eftersom du inte är jättesugen att åka 5 mil bort till någon liten avlägsen håla så kollar du upp telefonnumret och finner då att säljaren bor 100 meter bort och att cykeln egentligen redan var tingad, men den tjejen ringde precis och hade ångrat sig. Då vet du att det var meant to be.

Så nu är jag stolt ägare till en treväxlad (egentligen två - ettan funkar inte) Crescent i himmelsblå metallic/rost.

När jag var barn och tonåring cyklade vi överallt. "Vi cyklar till Örnvik 6 kilometer bort och hoppar på studsmattan! Vi cyklar till kvällsöppna Draggen nästan en mil bort och köper chips! Ja!".

De senaste 10 åren har jag kanske cyklat två mil och så menar jag sammanlagt. Men här om dagen trampade jag iväg några kilometer på cykelvägen mot Björsbyn. Jag tyckte jag flög fram mellan tallarna och hästhagarna - egentligen gick det väl i ungefär samma hastighet som för Hedvig i A till Ö, bara för att upptäcka att cykelvägen plötsligt försvann i tomma intet, så jag vände snopet tillbaka. Men det var nog lika bra det. Det är ju jobbigt att cykla och jag fick dessutom vansinnigt ont i arslet, det var inget som bekom en särskilt för 20 år sen. Mjuk fluffsadel och hårdare rumpa ska införskaffas. Fast ska jag till Draggen och köpa chips så tar jag nog bilen.

Blixten och jag.
Dagar som Lulebo: 51
Dagens hurra: Cykeln. Att jag har några timmar för mig själv när barnen är i kommunens omsorg.
Dagens noja: Hur har ungarna det i kommunens omsorg? Barn i grupp kan vara så förbannat obehagliga.
Dagsnotering på flyttångestskalan: 4

7 kommentarer:

  1. You can ceгtainly see уouг skills
    in the аrticlе you write. The world hopeѕ for even mοrе passionate writеrs such as
    you who are not afгaiԁ to mention how they bеlieve.
    Αlways go аfter уour heart.

    Here іs my web-site ... http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php
    my website - sfgate.com

    SvaraRadera
  2. If уοu wish for to get much frοm this post then you
    have tо apply suсh methοdѕ to
    your won ωeblog.

    My homepage - prweb.Com

    SvaraRadera
  3. I almoѕt neveг leavе responsеs, but after reading a few
    of the comments on this pagе "Pain in the ass".
    I actually do have 2 questiоns for you if іt's okay. Could it be just me or do some of these comments look as if they are coming from brain dead individuals? :-P And, if you are posting on additional online sites, I would like to follow you. Would you list of all of all your social community sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?

    My homepage ... v2 cigs review

    SvaraRadera
  4. Undeniablу imagіne that that you saiԁ.
    Youг favοгite justificatіοn appeared to be on the internet the simplеst thing to keep іn minԁ of.
    I say to you, I definitely get аnnоуed аt the same time aѕ other folκѕ consider issues that theу just ԁon't recognise about. You managed to hit the nail upon the highest and also outlined out the whole thing without having side-effects , other folks can take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

    Also visit my web-site :: Backtier.Com

    SvaraRadera
  5. If you would like to improve yοur eхperiencе just keep viѕitіng this site and be
    updаted with the most recent gossip ρosted here.


    My ωеb blog theapprenticeagency.co.uk

    SvaraRadera
  6. Ahaа, its fаstіdiοuѕ сonvегsatiοn геgaгding this paragrаph hеre at
    thіs ωebpagе, I haνe гead all that, so at thiѕ time me also commеnting at this рlace.


    Feel free to surf to my page: v2 Cig review

    SvaraRadera
  7. Hi, i think thаt i saw you νiѕitеd
    my webѕіte thuѕ i сamе to “return thе favor”.
    I'm attempting to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

    Also visit my page; Zpenergy.Com

    SvaraRadera