måndag 29 augusti 2011

Ett jävla gnäll

Jag började dagen med att ha en stunds identitetskris (vem är jag utan mitt jobb osv) och att tycka allmänt synd om mig själv:

"Jag har ingen riktig vän här som kan halvligga i soffan och småfisa ikapp med mig och dricka kaffe (men helst rödvin) och prata om allt med, istället småpratar jag stelt med mammor som jag inte har så mycket mer gemensamt med än mödraskapet och Rutviksboendet och som säkert röstar på helt fel parti och kanske rent utav gillar golf. Och 3 är inne i en ny trotsperiod och tar slut på allt av dagens tålamod inom fem minuter efter man vaknat och 6 är allmänt gnällig och inte äter dom ordentligt heller. Och har jag verkligen disciplin nog läsa på distans (idag har jag officiellt börjat min kurs, den startade med två lektioner Läsa bra bok, dricka kaffe och äta choklad innan jag ens loggade in på krångeljäklauniversitetssidan) och vad är det jag vill med livet?"

Sen hörde jag att en vän till mig som också har en -04:a (här pratar vi barn, inte bilar) idag blev informerad om att en flicka barnets klass fått en hjärnblödning och ligger på intensiven sen flera dagar tillbaka.

Mitt lyxlidande är därmed att betrakta som avbrutet. Eller åtminstone satt på paus.

Dagar som Lulebo: 64
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2 (egentligen 6 men jag försöker fokusera på tacksamhet).

1 kommentar: