fredag 12 augusti 2011

Jag är en glädjeflicka

Jag är så glad! Vadan denna omsvängning i humöret, tänker du kanske då. Är hon manodepressiv eller har hon tagit amfetamin? Nej. Jag har helt enkelt mycket att vara glad över just nu:

  1. Min toksena anmälan till "Kreativt skrivande"på LTU godkändes och jag slipper därmed den säkert nyttiga men ack så tråkiga Pedagogiken.
  2. Igår kom 6 hem och sa att hon haft det jättejättejättebra på fritis. Och 3 har glidit in som en guldfisk i ett akvarium på dagis och verkar trivas.
  3. Både 6 och 3 åt glatt palt när det serverades på skola/dagis. "Mycket godare än palten (läs kroppkakorna dvs dåliga paltkopior med kryddpeppar) i Karlskrona, de är så starka där". Jag visste det: De är riktiga norrlänningar innerst inne. 
  4. De fula klimatknottrorna i pannan har börjat försvinna, finnsalva från apoteket gjorde susen. Lukten av den skickar mig tillbaka tonåren och gör att jag känner mig ung, osäker, upprorisk och handsvettig.
  5. Vi fyndade den här lilla älsklingen (se nedan) för 300 pix på second hand och köket känns numera riktigt hemtrevligt. Och det är igelkottar på tyget, mitt favvodjur!
Å gumman hon tog sitt igelkottaskinn och hela jäkla soffan hon sen
klädde in, uti ändan om, uti ändan om, allt uti byxorna i ändanom.


Eftersom vi uppenbarligen har flyt nu passade jag på att köpa en trisslott för att vinna storkovan. Blev inget med det. Men vad gör det när man har en kul höst framför sig, nöjda paltätarbarn och en kökssoffa med igelkottar..?

Dagar som Lulebo: 47
Dagsnotering på flyttångestskalan: 1,5 (Allt löser sig!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar