torsdag 4 augusti 2011

Kändisar och paparazzis i Rutvik

Jorå, idag har man smugit runt som värsta paparazzin runt ett elstängsel.

Och jag lyckades fånga honom på bild, Rutviks senaste kändis (den förre var han som beställde giftgas på nätet och skulle ha ihjäl sin sambo): Edolles Malte - en vinnande travhäst som med sin kusk blev intervjuad i självaste Bingolotto i söndags. Kusken stod och lassade in hö i hagen och blev intervjuad av mig som ställde typiska P4-frågor (ja, jag saknar mitt jobb lite) och fick loss detta scoop, dock utan mikrofon. Jag lyckades hålla den tomma mikrofonhanden still under pratstunden och kan därför räknas som relativt normal.

Den svarta. Edolles Malte.

Som bonus fick jag, tjejerna med tillhörande kompis både klappa och mata pållarna med hö och gräs (hej astma!). Sen fick vi dessutom en oväntad fysiklektion i att gräs leder elektricitet jättebra in i kroppen om det råkar nudda elstängsel medan man håller det i handen. De flesta mår väl bra av lite elchocker, så det var inte hela världen.

Det kanske jag kan tjäna pengar på. Jag sätter upp ett lagom starkt elstängsel på tomten så kan självplågare, katatoniker och deprimerade betala en hundring och go crazy med händerna på ledningen i en kvart. Lysande ju! Framtiden är tryggad.

Dagar som Lulebo: 39
Dagsnotering på flyttångestskalan: 8 (Tackade nej till vikariat som hade löst höstens ekonomi, men som jag inte kände för. Mer om det imorgon, om jag hunnit smälta det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar