söndag 21 augusti 2011

Lulekvinnor - butchiga Teletubbies

Efter att ha flanerat bland människor på musikfestivalen Musikens Makt (musik, klätterväggar, akrobater, minicirkus, karusell) igår och på Leos Lekland (större och roligare än Karlskronas lekland men med samma kisslukt) idag kan jag konstatera att Luleås kvinnor ofta ser ut på ett speciellt sätt.

Håret: Lite punkbutchlesbiskt. Gärna rakat på sidorna och väldigt volymöst på mitten, Teletubbyinspirerat liksom. Alternativt asymetriskt och kantigt, alternativt sportig hästsvans.

Smink: Ja. Men inte geisha-mycket.  Generöst med ögonsmink. 

Kroppen: Väldigt ofta vältränad. Rejäla armmuskler som både kan knåda bulldeg, lyfta tyngder och hugga ved. Kvinnor i Lule kan. Tro inget annat.

Kläderna: Tvärrandigt ska det gärna vara. Gärna asymetriskt, dyrt och lite fladdrigt. "Ung kulturtant" verkar vara en look många eftersträvar.  Sen är det byxorna. Haremsbyxans hänggrenar fladdrade bara som hastigast förbi i skyltfönstren Karlskrona, men här har de tydligen slagit igenom stort för de är överallt. Helst i mörkt jeanstyg och med resår nere vid vristerna. Här kommer Teletubbies in i bilden igen, bakifrån kan de flesta misstas för Lala eller Tinky Winky. Kanske tycker Lulekvinnorna verkligen att det är snyggt, kanske har de stora problem med svamp och ser till att få det luftigt, eller så snattar de mycket och gömmer stöldgodset i brallorna.

Sammanfattningsvis kan man säga att ihopbakad blir Lulekvinnan en ballTeletubbie med en lätt butchig touch.

Kommer jag att bli en av dem? Jag betvivlar det starkt. Men å andra sidan sa jag att jag AAAALDRIG skulle ta på mig ett par utvängda jeans och inte de knarkarrocktajta heller...

Jag och mina väninnor i vinter?

Dagar som Lulebo: 56
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar