måndag 8 augusti 2011

Dagsform: Blöt och nojig

Hela dagen har det regnat på tvären i Luleå, men det är inget emot Karlskrona, där kan det banne mig regna underifrån.

Det KAN alltså regna även i staden som toppar solligan.
Det blev ett plötsligt slut på sommaren med 13 grader, hällregn och halv storm, vilket i och för sig passade bra eftersom barnen började sin inskolning på dagis respektive fritis idag. På dagis verkar det flyta på. Om fritis säger jag bara att är det något jag inte gillar, så är det ungar som inte svarar när man säger hej.

Man vet att man bor på landet när TV-bilden blir så här när det regnar. (Och visst anar man en gnutta porr mellan mittpunkten och det högra övre hörnet och även snett ner till vänster - vem av grannarna är skyldig?)


Dagens nojor: Kommer ungarna att trivas och få kompisar? Hur går det för 6 som sover borta hos min barndomskompis och hennes charmtroll? Måste jag läsa den jäkla pedagogiken? Kommer mina tomater överleva ovädret? Hur ska jag motstå chokladbollarna i kylen? Är jag dömd till att se TV-program blandad med pixlad porr hela kvällen?

Dagar som Lulebo: 43
Dagsnotering på flyttångestskalan: 8



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar