måndag 10 oktober 2011

Salong Kökssax

Då: Jag jag gled iväg från jobbet till frisörstolen och blev schamponerad, masserad, klippt, kammad och fönad under nästan en timmes tid samtidigt som jag sippade på en kopp kaffe och bläddrade i tidningar.
Resultat: Oftast riktigt bra.
Kostnad: 450 spänn.

Nu: Jag sätter mig vid köksbordet och skjuter undan resterna från ungarnas mellanmål, syrran tar fulsaxen och luskammen (hittade ingen annan) och går loss på mina testar i 10 minuter medan hennes ettåring hänger i hennes ben och skriker "maaaammaaaaa" och mina springer omkring och vrålar.
Resultat: Tillräckligt bra för att kunna visa mig bland folk. Tror jag.
Kostnad: En anings stolthet.

Good enough för Rutvik?
(Enligt ett hett tips är den här vinkeln man ska använda.)


Dagar som lulebo: 107
Dagsnotering på flyttångestskalan: 4 (Vi har slutat böla. För tillfället.)

5 kommentarer:

  1. Ser helt okej ut! :) Klart prisvärt!

    SvaraRadera
  2. Hej Tova det blev ju riktigt bra:)
    Min dotter klippte mig. Men "fulsaxen" ja vi hittade inte frisörsaxen just då, fast det ska visst ligga en någonstans och en kam med hälften av pinnarna borta. Känner igen mig. Och prisvärt det är det ju helt klart:)(fast min frisyr blev två cm längre på ena sidan:))

    SvaraRadera
  3. Tack för det! Jag tror jag gillar lugg den här gången. De andra gångerna jag testat lugg har det gått två dagar ungefär innan jag desperat börjar slita den åt sidan med hårspännen. Jag ska vara tapper.

    Therese: Det är ju inne med asymtetriska frisyrer så du är nog helt rätt med snett hår.

    SvaraRadera
  4. Allt klär en skönhet.

    SvaraRadera
  5. Blev super!
    Har själv svårt att ta mig till frissan. Det innebär att "boka upp mig" på en tid, lämna kidsen och bege mig ett par mil bort, samt punga ut med stålar utan att veta resultatet (har ju flyttat så jag har aldrig varit hos frissan här i trakterna).

    Nope, då åker saxen fram självmant och gele ala "glue" i håret. Kvinnligt? Inte ens i närheten ;-)

    SvaraRadera