torsdag 22 september 2011

På fel sida av mikrofonen

Idag var jag med i Morgon i P4 Norrbotten för att ge välbehövliga tips till deras nya blogg.

Att ramla in i en radiostudio på morgonkvisten kändes väldigt bekant, men att sitta på andra sidan av mikrofonen och vara den som blir intervjuad var märkligt, men jag tror det gick hyfsat. Förutom att jag råkade kalla Rutvik för "fotbollsfixerad bondhåla", så jag kan väl räkna med att bli stenad (inte knarkvarianten - jag menar som i bibeln) utanför bygdegården till helgen. Bykänslan är stark i Norrbotten. Till mitt försvar kan jag tillägga att jag också gav Rutvik epitetet "lantlig idyll med jättetrevliga människor". Kom ihåg det, innan du går ut och letar vassa stenar vid Myggvallen.

Dagar som Lulebo: 88
Dagsnotering på flyttångestskalan: 3


Vill du lyssna på hur det lät i radion när jag var med så kan du göra det här:
Här lyssnar du först
Och sen här

3 kommentarer:

  1. Tycker din blogg är den mest läsvärda som finns! :-)

    Hälsar Mia (som är gammal gymnasiekompis med din man, Göran)

    SvaraRadera
  2. Mia: Då är du automatiskt min favorit av Görans gymnasiekompisar. Tack!

    SvaraRadera
  3. Fick tips om inslaget i radio och lyssnade (på betryggande) avstånd. Du "ångade på" bra, som vanligt. Så som vi var vana vid att höra dig inför vardagen i "Pinan". Nu saknar vi dig och efter vad jag hörde i radioinslaget dröjer det väl inte längfe förrän den lokala P4-kanalen låter dig återkomma vid mikrofonen fler gånger. Fick rent av uppfattningen att det var du som var reporter medan de båda andra sökte efter sina kommentarer.

    SvaraRadera