tisdag 6 september 2011

Klackarna i taket, det är föräldramöte!

Igår pratade jag med en bortglömd chokladkaka som jag hittade i köksskåpet "Men halloj, hur är det?" Där tog konversationen slut, dels för att den inte svarade och dels för att jag åt upp den. Göran har nog rätt, jag behöver träffa folk. Distanskurser i all ära, men vidare socialt är det inte.

Men ikväll är det föräldramöte på skolan, en riktig happening i Rutvik och jag är bjuden! Och för mig blir det premiär så då bör man väl ta på sig glitterstassen, klackeskorna och fjäderboan. Röd matta har de inte förstås, jag får ta med den röda trasmattan från köket för den riktiga glamourkänslan. Undra om de bjuder på champagne till minglet eller förväntas man ta med sig sin egen..?

"Ska fröken ha första slurken..?"


Dagar som Lulebo: 72
Dagsnotering på flyttångestskalan: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar