måndag 19 september 2011

Jag muterar!

Efter gårdagens jacklös sensommarkänsla vaknade vi idag något snopna till den första frosten.

Rutvik kl 7.48

Tydligen har den plötsliga temperaturväxlingen fått min kropp att börja anpassa sig för den obehagligt långa och kalla norrbottniska vintern för vad hittade jag i morse när jag satt och drack kaffe i soffan om inte...
Kanske fläta..?


Tåhår. De långa svarta stråna fanns inte där förut. En närmare granskning av min övriga kroppsbehåring visar klart och tydligt att jag håller på att utveckla vinterpäls.

Hur hårig är jag numera? Låt oss säga så här.
  • Om jag hade varit jordklotet och mitt kroppshår hade varit regnskog så hade skövlingen inte varit något miljöproblem, återväxten är mer än hundraprocentig och snudd på omedelbar.
  • Om jag hade varit man och grek så hade jag inte upplevt hårväxten som generande.
  • Om den berömda bikinilinjen hade hetat cykelbyxlinje så hade det varit mer korrekt. 
Men tyck inte synd om mig för det, det kan nog komma väl till pass när det är -32 grader.

Dagar som Lulebo: 85
Dagsnotering på flyttångestskalan: 5


3 kommentarer:

  1. Japp, hög tid att odla nu. Jag har redan börjat.

    SvaraRadera
  2. hahaha.. tåhår, visst är det fult?? Ska fan raka bort mina.. hihi..
    : )

    SvaraRadera