lördag 10 december 2011

Häng tuttarna i trädet

"Hej lilla du, jag är nappträdet och jag ber, häng napparna här så växer jag mer.
Nappen tryggt här hos mig bor, när du gjort det blir du stor."

Luleå har fått ett nappträd och 4 var först med att hänga upp sina nappar och växte genast två centimeter. Vi hoppas att det ska pyntas med ännu fler nappar (eller snarare tuttar som de säger här i norrbotten trots att det låter helt sjukt porrigt) och likt sin föregångare i Karlskrona bli ett mecka att vallfärda till för små personer som vill bli lite större.

Nappträdet finns vid infarten till Hägnans parkering på höger sida.

När 7 var 4 och 4 var 1 vid nappträdet på Dragsö, Karlskrona.

Dagar som lulebo: 168
Dagsnotering på flyttångestskalan: 1 (snön har kommit och jag bor plötsligt mitt i ett julkort)

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa om familjen som hemvändande. Jag har ena sonen och båda barnbarnen i Skåne och slutar väl aldrig hoppas att de ska komma närmare, även om hoppet är mikrominimalt och "det-spelar-ingen-roll-var-ni-bor-bara-ni-mår-bra". Bullshit. Jag saknar dem så förfärligt!
    Hoppas ni trivs bra i Lule! =)

    SvaraRadera