måndag 19 december 2011

Farbrorn drog in mig på toan

Som anställd på Radion får man uppleva mycket. Till exempel att en reporterfarbror med kameran i högsta hugg kommer förbi ens skrivbord och säger "kom, vi ska in på toan". På vägen dit undrar man naturligtvis lite över vad som ska ske, men man är ju Duktig Flicka och tar seden dit man kommer och travar lydigt efter. "Ja, det är bäst ljus och bakgrund där" förklarar han när han ser min lätt frågande uppsyn.

Det är inte helt lätt att slappna av med farbröder man nyss presenterat sig för inne på toaletten, hävdar du annorlunda så var det säkert på nattklubb (förmodligen Cléo) och du var full - det gills inte. Bilderna blev nog lite stela, men efter någon minut bedömdes resultatet som godkänt. Du kan se det här:
To(v)a

Idag var det dags för ytterligare två fotosessioner, varav en med en riktig fotograf, ni vet en sån med vita paraplyer och som faktiskt får en att le på riktigt. Det skulle plåtas till morgonens hemsida och någon form av personalfiler och passerkort.  Jag önskar att någon hade berättat det för mig innan jag gick loss på luggen med kökssaxen igår "skit samma jag jämnar till det senare", innan jag fattade beslutet "jag ids int´ tvätta, jag tar något från garderobens inre gömmor" och innan jag tryckte ned en mössa på mitt redan elektriska hår. Jag påtalade för fotografen att december dessutom inte är en bra fotomånad. Man är vinterblek och stressad och har börjat bli lönnfet av knäcken. Han höll med. Sen drog han upp kameran och sa "le". Vilket jag gjorde. Man är ju en Duktig Flicka.

Dagar som lulebo: 177
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar