onsdag 9 november 2011

Stoppa rövhålsnovember med en pumla

November är årets värsta månad (förlåt 3 snart 4 - men din födelsedag är det enda bra med hela månaden). Det är grått, det är mörkt, folk är fula och sura och tycks inte ha annat för sig än att förpesta tillvaron för andra. November är en rövhålsmånad.

Jag ska ge rövhålsmånaden ordentligt med däng genom att börja julpynta redan nu, då blir det automatiskt december. Och en stor fördel med att göra det just i Lule: Här vet folk att julgranspyntet nedan heter PUMLA. Nere i södern har folk tittat på mig som om jag är dum i huvdet när jag pratar om pumlor i granen: "Pumlor? Det låter ju som bröst! Julgranskulor heter det!"

En typisk pumla.

Kör upp en pumla på november! Go crazy with the julpynt.

Dagar som lulebo: 137
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2

3 kommentarer:

  1. Visst tusan heter det pumla. Fast jag tror att det är i princip bara Lulebor som förstått detta. Läskigt.

    SvaraRadera
  2. Det är kul att säga pumla..PUMLA.
    Särskilt i sällskap med sörlänningar som ofta får ett aningens förvirrat uttryck i ansiktet vid nämnda ord. Det heter Pumla i Boden också.
    Personligen så gillar jag November.

    SvaraRadera