torsdag 17 november 2011

Jag har fått jobb!

Nu är det klart: Efter nyår ska jag göra morgonradio igen. Det känns så jäkla bra!

Hej radio! Hej automatkaffe! Hej kollegor! Hej lööööön och därmed också hej frisör och hej tandläkare!

Kl 4.30 börjar arbetspasset. Lika bra det, jag har känt mig alldeles för snygg och utvilad sista halvåret. Jag känner inte igen mig själv utan de där påsarna under ögonen och den gummiaktiga hyn som man bara kan få efter månader av sömnbrist kombinerad med märkliga arbetstider. Men så får man också gå hem före lunch. Klart värt det.

Fröken Morgonjobbare.
Så här ser jag bevisligen ut vid 4-snåret.
Snart ska jag iklädda mig den looken igen.

Dagar som lulebo: 144
Dagsnotering på flyttångestskalan: 1

3 kommentarer:

  1. Härligt! Stort GRATTIS!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis till ditt nya jobb, måste kännas
    jätteroligt! Jag måste säga att saknar dig
    här nere i Karlskrona, du var verkligen en
    pärla att lyssna på om morgonen. Lycka till!
    Hälsn Bea

    SvaraRadera
  3. Morgonradio, jo jag tackar. Höj rösten en aning och länka in dig till våra breddgrader. Vi är säkert många som vill vakna till din röst. Stort grattis till det nya jobbet och ha det bra i förhoppningsvis snörika nord (bara vi slipper den värsta vintern som kan drabba Blekinge).

    SvaraRadera