fredag 17 februari 2012

Foto från sängkammaren

Flunsan fick mig. Inte helt oväntat eftersom 4 varit hemma hela veckan med klassiska symtom. Nå, jag inbillar mig att min kropp är härdad efter att ha varit hemvist åt grissjukan och räknar med ett milt förlopp.

Eftersom jag är rätt snål så grämer jag mig oerhört över att åka på en karensdag men det fanns inte på kartan att försöka ha huvudet på skaft och väcka Norrbotten med diverse kvickheter när det känns som att man har hela huvudet fullt av arga aliens som vill ut (det funkar däremot bra på P3 har jag hört).

En tapper och optimistisk vinkning från sjuksängen. 
Visst ser det lite ut som att någon från 90-talet smugit in och klippt mig med en flowbee? Och sen färgat frisyren i exakt samma nyans som sängen...



Dagar som lulebo: 217
Dagsnotering på flyttångestskalan: 2

4 kommentarer:

  1. Det kunde ju vara rätt skönt att bli klippt med flowbee medan man sover...Kunde ju typ drömma att man åkte cabriolet med snygg filmstjärna...(förklarar dammsugarsurr och konstig vind i håret effekt, se gråhåriga tanten i filmen)
    Fast om nån smög in här och färgade mitt hår i samma färg som sängen skulle jag bli verkligt rädd...(marinblå)Krya på dig! Mvh Therese

    SvaraRadera
  2. Hej! Har läst artikeln om dig i tidningen extra och blev lite nyfiken på varför du bytte namn? För övrigt tycker jag ni har ett trevligt morgonprogram. /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för snällheter!

      Jag bytte namn för att jag under hela min uppväxt ogillade att heta Ann-Marie. Det var jag och mattanterna som hette det... Ännu tydligare blev det när jag gjorde min första praktik på en radiostation och man hela tiden fick säga sitt namn och höra det i radion, så då gjorde jag slag i saken.

      Idag hade jag lätt kunnat bära namnet Ann-Marie och jag har fortfarande kvar det som andranamn. Jag är både Tova och Ann-Marie, men jag kan inte svära på att jag reagerar om någon ropar "Ann-Mariiiiiie" efter mig på stan, det var länge sen någon kallade mig för det. /Luletova
      Radera

      Radera
  3. Hej! Kul blogg. Råkade halka in här när jag googlade Luleå och kreativt skrivandet - tänkte nämligen söka den kursen till hösten. Och vill såklart passa på att fråga vad du tycker om den? Är den seriös, får man mkt lärar-feedback, utvecklas skrivandet osv? Nyfiken, man vill ju lägga ner sin tid på rätt saker här i livet. Hoppas skrivandet rullar på :) /Mona

    SvaraRadera