onsdag 15 februari 2012

Uppfläkt på ett bord


Det är inte varje dag man hittar sig själv uppvräkt på ett bord på en frisersalong (kanske har det att göra med att jag inte klipper mig så ofta - senast var i juni), men det gjorde jag idag. Gratistidningen Extra har gladeligen tryckt ned mig i varje brevlåda i Luleå och Boden. I min värld är jag snyggare och smalare än på bilden, men å andra sidan har jag tyckt det om alla bilder senare åren...

Snöovädret uteblev förresten, så jag tog mig till jobbet utan bandvagn. Istället höll jag på att dö skämsdöden i -12 grader kl 5.30 när jag lyckades stänga bildörren med min jacka i kläm. Hade ju inte varit något problem om dörrhandtaget hade funkat även från utsidan, det gör det inte, man får klättra in genom passagerardörren (var är vardagslyxen och glamouren). Jag lyckades slita mig loss men saknar numera ett mycket funktionellt dragsnöre i jackan.

Dagar som lulebo: 215
Dagsnotering på flyttångestskalan: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar